nettizdagbok

Alla inlägg under september 2011

Av Nette - 29 september 2011 18:50

Har idag haft min älskade vän Pline på besök. Är hel nöjd och mega glad.

Hon är en underbart härlig tjej och vi har vart vänner i många hundra år.

Hon va 4 år och jag 7 år när vi träffades första gången. En härlig sommardag på Dalskär camping och sen dess har vi hållt ihop.

Minns våra sommarlov ihop..när hon och hennes familj kom ner.

Allt vårt bus och alla hyss vi gjorde.. man kan bara le åt det.

Vi har inte träffats mycket under åren, men vi vet att den andra alltid finns där.

Men nu när vi flyttat upp till bergkvara igen och hon flyttat till kalmar så kan man träffas mer.

Och vår kontakt kommer bli massa bättre.

Jag ser henne som min lillasyster och hon kommer alltid ha en plats i min lilla familj.

Pline jag älskar dig!!!      

 

Det var oxå himla kul och se Ellen reaktion när vi hämtade henne i skolan. Hon visste inte om att Pline skulle komma idag.

Hon höll på att tappa hakan och bara stod och gapa...men glad blev hon... min lilla äckelunge..  

 

Här kommer lite kort som är tagna i början på Juni..

 

               

Av Nette - 27 september 2011 21:00

Har vart duktig idag... gått hem till mamma och hälsat på :)

När vi kom  hem så satte jag igång en maskin tvätt..som nu hänger på tork *nöjd*

Sen började jag med maten.. blev kokt potatis och stekt fisk..riktigt jäkla gott.

Sitter här nu med en kopp kaffe och kollar på tv.. börjar bli sket trött så jag funderar på att sova strax..

Ska bara diska upp och röka och skicka ett sms eller 7 först.. haha

 

Har precis pratat med min goa vän Poppis i telen.. han är en himla go kille som får mig att le.

Är glad att han är min vän.. :)

 

Nej nu ska jag röka... Hejdå bye bye!!!

Av Nette - 25 september 2011 19:51

Fick besök av min underbara vän Vidula och hennes son igår (lördag).

Alltid lika kul och träffa dom..blir verkligen glad då..

Älskar dessa 2 busar!!

Vi hade mys i soffan med godis och film på kvällen.

Vi va oxå ute och gick..fast barnen cyklade.. så duktiga va dom fast det började bli mörkt ute.

Tog oxå massa kort..fast det skedde en liten olycka idag...med minneskortet..

Nu ska Vidula vara TYYYYYYYST och inte skratta så mycket.. haha

Jag är fortf irriterad på mig själv.. *mutter*

Nu undrar ni säkert vad som hände.. jaja.. ska berätta...tror jag iaf... väldigt klantigt va det iaf..

Jag försökte hitta sladden till min kamera..men den va som bort blåst.. hmm.. använde den innan i veckan..

Men jag hittade den iaf inte... så jag kom på att jag kunde ta minneskortet och stoppa in den i datorn.. ni vet där på sidan.. *leker dum*

Men det ville inte starta som den ska för att kunna ladda över korten.. så jag drar ut kortet... och på ett klantigt sätt slänger iväg det.. och jag ser hur minneskortet flyger iväg..

med detta måste jag då tala om att vi satt UTE på alltanen... jag ser hur minneskortet flyger ner mot golvet och ska försöka ta det..då det försvinner ner UNDER alltanen..man hör hur det prasslar till då den försvinner ner under löv och annat skräp som ligger där under..

Nu tänker nu väl att det bara är att krypa under och ta fram det.. så enkelt är det inte.. för en annan som är stor och tjock kommer inte under..

Tänkte skickat under Ellen men hon är lite rädd för spindlar..

Så där försvann alla minna kort och minnen från denna helgen.. POOOOFFFF!!!

Är  fortf väldigt irriterad och vill verkligen ha tbx mitt minneskort..

Finns det nån modig som kan komma och hjälpa mig!?!?!?!

 

Nej nu ska vi titta på True Talent och heja på Ida Seve... för hon sjunger så JÄKLA underbart bra..

 

Hejdå alla glada!!!

Av Nette - 22 september 2011 15:38

Då  har man snart bott här 1 månad och jag trivs kanon bra. Bättre än jag trott från början.

 

Vad har hänt i mitt liv sen sist?? *funderar*

 

Förra helgen va vi nere i Karlshamn och hälsa på. det var trevligt. Har verkligen saknat Lena och det va skönt att kunna dricka kaffe ihop med henne igen.

Ellen va bjuden  på födelsedags disco och det va JÄTTE skoj säger hon.

Så nu vet jag vad hon vill ha när hon fyller år.. *suuck*

 

I tisdags va jag i Torsås och skrev in mig på AF.. duttiga jag.. *haha*  Handlade oxå hem lite mat så vi kan äta varje dag.. För det måste man har Ellen talat om för mig *fniss*

 

Ellen har oxå börjat sjunga i kyrkokören och det tycker hon är jätte kul. Jag är  glad att hon hittat något hon vill göra *stolt* Dom kommer att sjunga på en a börjdel gudstjänster. Så några söndag kommer Nette att gå i kyrkan *chockad*

Idag på morgonen fick jag för mig att jag skulle ut och gå när jag lämnat Ellen i skolan.

Så med min Babe i örat började jag gå Raggnabo rundan.. tog mig lite mer än 1 timma runt. men jag va himla nöjd i alla fall.

Har bestämt mig för att gå den varje dag..eller i alla fall varanan dag.. För det var härligt skönt att röra på sig. den rundan är på några kilometer.. exakt hur långt kommer jag inte ihåg.

 

Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen börja med maten.. hamburgare och pommes..är det beställt :):)

 

Hejdå så long alla!!!

Av Nette - 15 september 2011 23:47

Lite impad är jag just nu.. såg för en liten stund sen att jag vann tävlingen..

Hoppas bara min kompis blir glad när hon får sin present.. suprise suprise säger man bara :) Love u babe!!

 

Sitter just nu och kollar på tv och dricker kaffe. Strax dax att leta rätt på sängen.. Ska bara prata klart med den galna norrmannen.. ;)

 

Nehe det tyckte inte Lusifer för han tyckte matte skulle kela lite nu.. knasbollen.. han är bara så go vår lilla bebis.. älskar den kissen,,

Han gör så att mitt kaffe blir kallt hela tiden den lilla busen.. :D

Och kallt kaffe är ju såååå gott... eller kanske inte.. URK!!!!!

 

Roses are Red, Violets are Blue, Damn I Was A Fool For Trusting You!!! *true*

 

If you dont know me, dont judge me.  Nobody ever said you had to love me.

 

 

 

Good nite all!!!

Av Nette - 15 september 2011 16:51

                                                         

 
Av Nette - 14 september 2011 23:20

jag tävlar inne hos Crazyminds som i sammarbete med www.bloggtävlingar.com delar ut ett valfritt iPhone skal från www.iphonetillbehör.eu för max 500 kr.


Detta är skalet jag vill vinna... hoppas och drömmer..

    

Av Nette - 12 september 2011 17:10

Var nu ett tag sen jag skrev... FYYY MIG!!!

Så får det bara inte vara..måste ju uppdatera lite oftare.. Eller vad säger ni?!?!


Vad har hänt sen sist??

Jo som alla vet har vi flyttat...bor nu i hus..och inte den dära otäcka lght i Karlshamn. Den som höll på att rasa ihop.. hehe

  Här trivs vi kanon bra iaf.. och det är kanon skönt..

Till och med Ellen trivs.. och även i sin nya skola.. och det känns ännu bättre.

 

När man frågar henne vilken skola och fröken som är bäst får jag svaret.. "Behöver du ens fråga det". " Mamma det är min nya skola och nya fröken fattar du väl".

Är ungar härliga.. :)


Vi har också fått en ny familje medlem.. Han heter Lusifer och är 15 veckor. Världens underbaraste lilla katt, men en riktig liten fegis.. :)

    Åhh nej tro inte han klättrat upp själv.. Elaka Nettiz va i farten... haha

Fyy mig i massor..


Nej nu ska jag äta mat och dricka lite kaffe..


Hej då bye bye!!!

Fy

Presentation


Här får ni läsa om mina tankar, dagar och annat som händer i mitt liv.
Läs och njut, kram!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

nettizdagbok

Ovido - Quiz & Flashcards