nettizdagbok

Alla inlägg under oktober 2012

Av Nette - 14 oktober 2012 20:40

För en vecka sen (6/10) var det 2 år sen min stora syster gick bort.

Tänk vad tiden går fort..ibland allt för fort.

Saknaden är fortfarande lika stor och det händer att man ibland inte tror det är sant.

Finns gånger man bara vill ringa och prata med henne.

Berätta saker som hänt eller hur man känner och mår.

Finns ju faktiskt saker som jag bara kunde prata med henne om.


       


Som tur va jobbade jag den dagen och det kändes skönt..

För då hade man inte tid att sitta och tänka.

Men jag vet att hon är stolt över mig nu.

Alla svårigheter som jag faktiskt klarat av att lösa.

Även alla bra saker jag fixat.

Som att faktiskt hittat ett jobb jag älskar och som gjort att jag ska börja studera till unersköterska.

Att jag träffat världens goaste kille och är super lycklig.

Allt detta som jag önskat mig men aldrig trott skulle få.

Den lyckan hon hann få innan hon gick bort, som hon va värd efter allt hon gått igenom.


Men jag vet att hon är hos oss och att hon ibland sparkar mig i rumpan för att orka.

Det är jag jätte glad över..



Jag Älskar Dig Bodil För Alltid!!!

Av Nette - 12 oktober 2012 16:11

Har idag fått besked från skolan ang utbildningen jag sökt..


 


Snacka om att jag är världens lyckligaste just nu..

Men även lite ledsen..

För det är så läääääääääänge till januari..

Men det kommer nog gå fort som tusan..

Så nu vet jag iaf att jag kommer kunna jobba så mycket jag kan resten av året...



Av Nette - 12 oktober 2012 13:44

Har jobbat nåra timmar idag.

Det är helt underbart att få träffa våra gamlingar.

Har verkligen hittat ett jobb som jag trivs med och känner att jag gör nån nytta på.

Ännu bättre känns det när våra gamlingar berömmer och blir glada när dom ser mig.

Då vet man att man gör allt bra och att dom även trivs med.

En tant, vi kallar henne Agda som sa till en av mina arbetskamrater att jag va MÄNSKLIG.

Det var väl nästan tur att man inte va en utomjording..   

Då har jag iaf gjort ett bra intryck och ett bra jobb hos henne.

Jag blir även glad när jag får cykla till henne.

Har faktiskt vart hos Agda idag och hjälpt henne..   


Sen har vi ju lilla Trollmor.

Jag bara älskar denna lilla tant.

Det är en av dom goaste tanter jag vet.

Saknar henne jätte mycket när man inte jobbat på ett tag.

När man kommer då utbrister hon " min lilla trollunge".

Då kan man inte göra annat än bara le och ge henne en jätte kram.

Den dagen hon går bort kommer inget bli som det ska.

När jag ser henne brukar jag tänka på syrran.

Det är precis som henne syrran skulle blivit om hon fått bli gammal.

Med en godisskål bredvid sig i sängen hela natten..   

Fast det hade ju redan syrran när hon levde.


Sen har vi "Lennart".

Han kan ibland verkligen vara en tjurgubbe.

Men jag gillar honom ändå.

Han är en ganska speciell gammal farbror.

Men han har ganska ofta glimten i ögat.

Har hänt att man blivit utskälld ett par gånger, men det är sånt man får stå ut med.

Ibland är det befogat fast de flesta gånger inte.


Men om man sammanfattar detta så kan man inte få nån annan utgång till det hela.


JAG ÄLSKAR MITT JOBB & MINA UNDERBARA GAMLINGAR & JOBBARKOMPISAR!


Av Nette - 8 oktober 2012 17:32

Lite ändring måste det nog bli...iaf på bloggandet..

Får försöka skriva lite varje dag..även om det inte händer så mycket.


Har iaf fått igång min stationera dator efter över ett år.

Det va himla kul..hittatde mycket kort som jag glömt bort..

Satt iaf och små fnissa när jag såg dom.

Lite kort från Konga åren ska jag oxå scanna in i datorn.. *fniss*

La upp ett kort på fejjan i veckan..på 2 av mina bästa vänner..


Nej nu ska jag fixa klart maten...börjar bli hungrig som tusan i helvetet.. UPS!!! så får man inte säga..


  Over and out from Trollungen

Presentation


Här får ni läsa om mina tankar, dagar och annat som händer i mitt liv.
Läs och njut, kram!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Blogkeen

nettizdagbok

Ovido - Quiz & Flashcards